Ново проучване предполага, че може да има връзка между използването на често срещани противовъзпалителни болкоуспокояващи, като ибупрофен, и инфарктите, предаде BBC, цитиран от Блиц.

Според учените най-сериозното увеличаване на риска от инфаркт е през първите 30 дни от приемането на лекарствата, въпреки че има и други фактори, които също могат да окажат влияние. В проучването международен екип от специалисти анализирал данни от 446 763 пациенти, за да разберат кога точно се появяват проблемите със сърцето.

Фокусът паднал върху хора, на които са им предписани нестероидни протововъзпалителни (като ибупрофен, диклофенак, целекоксиб и напроксен), а не върху такива, които си купували произволни лекарства от аптеките.

След като изследвали данните, учените предположили, че използването на подобен тип лекарства може да увеличи риска от инфаркт дори през първата седмица след започването на приема. Рискът е особено голям през първия месец, най-вече когато се използват в големи дози.

Лекарите съветват подобен тип лекарства да се използват предпазливо от хора, които имат проблеми със сърцето, а при пациенти с по-тежки диагнози – да не се използват въобще. Те съветват всички лични лекари да проследят медицинската история на пациентите си и да се съобразят с индивидуалното им състояние, преди да предпишат подобен тип лечение.

Още по темата: